Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Տեսախցիկի առաջ վատ թատրոն խաղալը դերասանություն չէ»

«Տեսախցիկի առաջ վատ թատրոն խաղալը դերասանություն չէ»
08.09.2015 | 10:32

Ռեժիսոր Արամ Շահբազյանի հայ-ռուս-ֆրանսիական համատեղ արտադրությամբ «Մոսկվիչ, իմ սեր» խաղարկային ֆիլմը Սախալինի մջազգային «Աշխարհի ծայրը» փառատոնում արժանացել է հանդիսատեսի հավանությունը փաստող «Գրան պրի» մրցանակի: Ֆիլմը ցուցադրվել է նաև Մոսկվայի միջազգային կինոփառատոնում: Երևանյան պրեմիերան կայացել է «Ոսկե ծիրանի» շրջանակում:
Հայաստանի հեռավոր գյուղերից մեկում ապաստանած ծերունի Համոն մի երազանք ունի` ձեռք բերել աշխարհի ամենագեղեցիկ ավտոմեքենան` «Մոսկվիչը»: Նրան դեռ Խորհրդային Միության ղեկավարներն էին «Մոսկվիչ» խոստացել, չէր ստացել: Միությունը փլվել էր, երազանքը` մնացել: Ռուսաստանից տղայի ուղարկած գումարը հազիվ բավականացնում էր ապրուստին: Երազանքը թանկ արժեր... Այսպիսին է «Մոսկվիչ, իմ սեր» ֆիլմի համառոտ բովանդակությունը: Սցենարի հեղինակներն են Լևոն Մինասյանը, Էսթեր Մանը: Գլխավոր դերերում` Մարտուն Ղևոնդյան, Հիլդա Օհան:
Մեր զրույցը ԱՐԱՄ ՇԱՀԲԱԶՅԱՆԻ հետ «Մոսկվիչ, իմ սեր» խաղարկային ֆիլմի, ինչպես նաև հայ կինոարվեստի մերօրյա խնդիրների մասին է:

-«Ոսկե ծիրան» 12-րդ միջազգային փառատոնում «Մոսկվիչ, իմ սերն» արժանացավ էկումենիկ ժյուրիի, ինչպես նաև «ՖԻՊՐԵՍԻ»-ի (կինոքննադատների միջազգային ֆեդերացիա) մրցանակներին, գրավեց նաև հայ հանդիսատեսի համակրանքը: Կա կարծիք, որ հայկական իրականությունը պատկերող ֆիլմերը չեն կարող հետաքրքրել դրսի հանդիսատեսին: Մինչդեռ Ձեր ֆիլմը, ինչպես վկայեցին ժյուրիի անդամները, առանձնակի հուզել էր օտարերկրացի կինոգետներին:
-Ֆիլմում հայկական իրականություն չէր, ընդհանրապես իրականություն էր: Մի մարդու ողբերգություն, որ ապրում է աշխարհի ինչ-որ անկյունում ու «կիսատ մնացած» կյանքը «վերանորոգելու», վերականգնելու հնարավորություն է փնտրում: Նման խնդիր կարող է լինել աշխարհի ցանկացած անկյունում, ցանկացած մարդու հետ` լինի հայ, չինացի, թե տաջիկ: Պարզապես այս դեպքում այն ռեալիզացված էր հայկական իրականության մեջ:
-Մեկ մարդու պատմությամբ բարձրացրել եք մեծ թվով խնդիրներ` հասարակական-քաղաքականից մինչև բարոյահոգեբանական: Ո՞րն է նպատակը. ինքներս մեզ նայելու խնդի՞ր ունենք, ինքներս մեզ քննելո՞ւ, քննադատելո՞ւ:
-Ինքներս մեզ տեսնելու խնդիր կա, քննադատություն` ոչ: Դեպքերը տեղի են ունենում երկրի անցումային շրջանում, իսկ անցումային շրջանը սարսափելի բան է ցանկացած սերնդի համար: Երիտասարդների համար դա բացարձակ անորոշություն է, ավագ սերնդի համար, որ ապրել է կայացած երկրում ու հանկարծ հայտնվել չկայացած երկրում, անհասկանալի մի բան է: Ֆիլմի հերոսը անցումային տարիներին փորձում է իրականացնել իր անցած տարիների երազանքը, պարզ է, որ հանդիպելու է խոչընդոտների, բախումների:
-Ի՞նչ եք կարծում` մենք հաղթահարե՞լ ենք անցումային շրջան ասվածը: Եթե ֆիլմ նկարահանեիք այսօրվա մասին, նույնքա՞ն դառը կլիներ:
-Անցումային շրջանը փուլեր ունի և կարող է տևել, ասենք, 100 տարի: Եթե ֆիլմ նկարահանեմ, կերևան այսօրվա բացերը, որքանով դառը կլինի, որքանով քաղցր, չեմ կարող ասել: Բայց ես չեմ մտածում ներկայացնել տվյալ ժամանակը, երկիրը` իր բացերով-փակերով, ինձ համար ամենակարևորը մարդն է` իր խնդիրներով: Երբ մի տղա ու աղջիկ հանդիպում են, հետո տղան աղջկան ասում է, որ այդքան էլ խոր չէ իրենց սերը, լավ կլինի, ընդհատի հղիությունը ու այլևս չհանդիպեն, դա կարող է լինել ցանկացած ժամանակ, ցանկացած երկրում: Բայց աղջիկն ապրում է այսօր, այստեղ, բնական է, որ ֆիլմում, աղջկա ողբերգությունից բացի, կերևան խնդիրները, որոնց նա բախվելու է տվյալ ժամանակում: Ֆիլմի նախագծեր ունեմ, որ ընդհանրապես չես հասկանում, թե որ ժամանակի մեջ է, որ երկիրն է: Գլոբալ խնդիրներ ունեցող պատմություններ են, որ կարող են լինել այնտեղ, ուր կան գաղթ, պատերազմ, կապ չունի` հայ-ադրբեջանակա՞ն հակամարտությունն է, վրաց-աբխազակա՞ն, թե՞ իսրայելա-պաղեստինյան: Եթե նկատել եք, «Մոսկվիչ, իմ սեր»-ում պատկերված գյուղը հայկական բնաշխարհին այնքան էլ մոտ չէ, հասկանալի չէ, թե որ գյուղն է:
-Ինչպե՞ս եք ընտրել ֆիլմի գլխավոր դերակատարներին: Հաճախ դերակատար ընտրելիս հաշվի են առնում հայտնիությունը:
-Ինձ բարկացնում է այդ հարցը: Ո՞վ է հայտնի դերասանը: Ես չեմ ճանաչում այդ դերասաններին: Որտե՞ղ են հայտնի, ինչո՞վ, ի՞նչ են արել, որ հայտնի են: Ցույց են տալիս աղջիկների, որ կապ չունեն կինոյի հետ, նույնիսկ դերասան էլ չեն ու ասում են` հայտնի է, աստղ է:


-Հայտնի բառը գուցե տեղին չէր, ասենք` հանրությանը ծանոթ են հեռուստաէկրաններից:
-Այսինքն` սերիալներից, երբ դերասանները և չդերասանները կանգնում են տեսախցիկի առաջ ու անիմաստ բաներ դուրս տալիս: Նրանք, որ իրենց թույլ չեն տալիս նման բաներ, անհայտ են: Ինչ վերաբերում է դերասանների ընտրությանը, ասեմ, որ ես ամբողջ Հայաստանով փնտրել եմ դերասաններին, որոնց հետ երկարատև և մանրակրկիտ աշխատանք ունեի անելու: Որովհետև տեսախցիկի առաջ վատ թատրոն խաղալը դերասանություն չէ:
-Ի՞նչ ճանապարհ է անցնելու «Մոսկվիչ, իմ սերը», ինչպե՞ս է հասնելու հայ հանդիսատեսին:
-Ֆիլմը դեռ դիստրիբյուտորական ճանապարհ պիտի անցնի: Պրոդյուսերների աշխատանքից, որոշումից է կախված, թե երբ կմտնի կինովարձույթ:
-Ի՞նչ է պետք հայկական կինոն դուրս հանելու, համաշխարհային կինոշուկայում ներկայացնելու համար:
-Համատեղ արտադրության ֆիլմեր պետք է նկարահանվեն: Իսկ համատեղ կինոարտադրություն ունենալու համար պետք է նախագիծը, սցենարը համամարդկային նշանակություն ունենան:
-ՈՒնե՞ք նման նախագծեր:
-Ամենաշատը դա ունեմ:
-Այդ դեպքում ինչո՞ւ դեֆակտո ոչինչ չկա:
-Ինչո՞ւ չկա, որովհետև անցումային շրջանը մեր երկրում հանգեցրեց դիլետանտիզմի աճին ու բազմացմանը: Արդյունքում` ունենք այն, ինչ ունենք: Երբ մարդը դիլետանտ է, իրեն թվում է, թե լավ բան է անում, բաց իրականում լավ է իր համար, հայկական ընկերությունների համար: Այստեղ սկսվում ու վերջանում է ամեն բան:
-Ասել էիք` որոշ ժամանակ անց կինոյի նոր տեսակ կհայտնվի: Ինչի՞ մասին է խոսքը:
-Դրամատուրգիապես ուժեղ տեսակի: Մենք «Մեր բակ»-երից անցել ենք կոմեդիաների, դետեկտիվ ֆիլմերի: Առավոտից երեկո Հայաստանում կինո են նկարահանում, ոչ մի տեսախցիկ ազատ չէ, կինոթատրոններում հերթ է, թե որը որից հետո է ցուցադրվելու: Եվ այսօր ստեղծվող ֆիլմերն ավելի բարձր մակարդակի վրա են, քան ասենք «Մեր բակ»-երը: Մի օր կունենանք լավ կինո, կհոգնեն այդ ամենից ու կսկսեն ուրիշ բան նկարահանել:
-Ո՞րն է մերօրյա ռեժիսորի թիվ մեկ մտահոգությունը:
-Առաջին հերթին ուժեղ դրամատուրգիայի խնդիր ունենք: Մենք չունենք լավ սցենարներ: Պատահում է, որ լավ սցենարը ռեժիսորը ձախողում է, բայց քիչ են նման դեպքերը:
-«Մոսկվիչ, իմ սեր» ֆիլմի սցենարի հիմքում իրակա՞ն պատմություն է:
-Իմ բոլոր սցենարների հիմքում են իրական պատմություններ:
-«Մոսկվիչը» երազանք է: Դատելով ֆիլմի վերջաբանից, կարելի է ասել, որ երազանքները չեն իրականանում:
-Չի կարող իրականանալ, որովհետև դա կորսված սերնդի երազանքն է: Մի սերնդի, որ դատապարտված է և ոչ ոքի պետք չէ:

Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1233

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ